Begroting 2019

Basisbegroting

Financieel vooruitkijken

Taakveld

Lasten

Baten

Saldo

Lasten

Baten

Lasten

Baten

Lasten

Baten

Begroting

Begroting

Begroting

Raming

Raming

Raming

Raming

Raming

Raming

2019

2019

2019

2020

2020

2021

2021

2022

2022

2 Verkeer en vervoer

12.487

-705

11.782

14.123

-678

15.246

-678

16.017

-678

2.1 Verkeer en vervoer

8.383

-550

7.833

10.019

-523

11.142

-523

11.765

-523

2.2 Parkeren

3.910

0

3.910

3.910

0

3.910

0

3.910

0

2.3 Recreatieve havens

54

-15

39

54

-15

54

-15

54

-15

2.4 Economische havens en waterwegen

140

-140

0

140

-140

140

-140

289

-140

2.5 Openbaar vervoer

0

0

0

0

0

0

0

0

0

Bedragen * 1.000 euro

Verschillen
2.1 Verkeer en vervoer
De middelen voor het investeren in en onderhouden van de infrastructuur kennen een oploop van 1 miljoen euro in 2019 tot 3,5 miljoen euro in 2022. Een deel van de middelen in 2019 wordt in het incidentele perspectief ingezet om besparingsverliezen af te dekken. Verder wordt in de meerjarenraming jaarlijks een stelpost voor kapitaallasten begroot.

2.4 Economische havens en waterwegen
Wij hebben ingestemd met een subsidieovereenkomst voor de verkrijging van 1,2 miljoen euro subsidie voor het project Verruiming Twente kanalen van in totaal 3,9 miljoen euro. (BW-6347) Deze middelen kunnen worden ingezet voor het realiseren van een speerpunt uit de Binnenhavenvisie Twente kanalen, namelijk de binnenhavens geschikt maken voor klasse Va-schepen. Het merendeel van de investeringen gepland in het jaar 2021, waardoor de kapitaallasten vanaf 2022 worden opgenomen in de meerjarenraming.